گرفتگی استخوان فک

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 92
نویسنده پیام
drsezavar آفلاین


ارسال‌ها : 4
عضویت: 12 /12 /1399


گرفتگی استخوان فک

گرفتگی استخوان فک یکی از مشکلات ناشی از اختلال مفصل گیجگاهی است. گرفتگی می‌تواند در اثر عوامل مختلف مانند ضربه به قسمتهای سر، گردن و فک، جابجایی استخوان فک، دندان قروچه، فشردن فک و… ایجاد شود. گرفتگی استخوان فک در واقع یک بیماری مفصلی است که در آن مفصل و عضلات فک خوب کار نمی‌کند و باعث ایجاد درد می‌شوند. این مشکل می‌تواند باعث اختلال در باز و بسته کردن دهان، قفل شدن فک، احساس خستگی در صورت، متورم شدن صورت، وزوز گوش و سردرد‌های بی دلیل شود.

علت گرفتگی استخوان فک چیست؟

مفصل گیجگاهی فک وظیفه اتصال فک پایین به جمجمه را برعهده دارد. همچنین، به ما امکان می‌دهد حرف بزنیم، غذا بخوریم و دهان خود را باز و بسته کنیم. این مفصل از یک سر استخوانی تشکیل شده که روی آن یک دیسک غضروفی قرار گرفته است. این دیسک مانع از ساییده شدن سر مفصل و حفره آن می‌شود. عمده مشکلاتی که برای مفصل گیجگاهی فک به وجود می‌آید ناشی از عدم قرار‌گیری دیسک غضروفی در محل صحیح خود است.
یکی از مواردی که باعث می‌شود افراد به کرات به علت گرفتگی فک به پزشک مراجعه کنند، تزریق آمپول‌های بی‌حسی برای دندانپزشکی و… است. این موضوع باعث درد در ناحیه گردن و پشت سر می‌شود. به خصوص اگر در محل نادرست تزریق انجام شود. این درد مخصوصاً هنگام باز کردن فک بیشتر می‌شود. علت این نوع گرفتگی فک جدی نیست. در این موارد پزشک به بیمار اطمینان خاطر می‌دهد که مشکل به سادگی با استفاده از مسکن‌های ضد درد مانند بروفن و ژلوفن قابل درمان است.گرفتگی فک به تنهایی مشکل جدی نیست و معمولا خودبخود بهبود پیدا می‌کنند. اما در صورتی که گرفتگی استخوان‌ها ادامه دار باشد، ممکن است باعث بروز علائم جدی‌تر مانند دردهای مزمن و مشکلات تمرکز، شنوایی و بینایی شود. حتی ممکن است درد علت دیگری به جز گرفتگی داشته باشد. بنابراین در صورتی که بعد از چند روز درد گرفتگی از بین نرفت، برای معاینه باید به موقع به پزشک متخصص مراجعه کرد. پزشک با تشخیص درست می‌تواند مانع از ایجاد مشکلات جدی شود. دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند که می‌توانند با شناسایی دقیق و به موقع اسپاسم یا گرفتگی فک به شما در حل این مشکل کمک کند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه جراحی دهان و فک فعالیت می‌کنند. بنابراین تجربه کافی در ارائه راهکارهای درمانی مناسب را خواهند داشت.در صورتی که نیاز به مشاوره یا رزرو نوبت معاینه برای گرفتگی استخوان فک دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی آنلاین و تلفنی درج شده در سایت
اقدام کنید.

اسپاسم فک چیست؟

اسپاسم فک یک بیماری شایع است که می‌تواند در اثر عفونت یا آسیب دیدن دندان یا ضربه به صورت، گردن یا سر ایجاد شود. فک قفل شده یا اسپاسم فک از اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی ناشی می‌شود. مصرف برخی از داروها نیز ممکن است باعث ایجاد انقباض یا گرفتگی در فک بیمار شود.
مشکلات در حرکت، درد در مفاصل فک و اطراف آن با نام اختلالات گیجگاهی فکی (TMD) شناخته می‌شود.

مفصل گیجگاهی فکی، استخوان فک پایین را به جمجمه متصل می‌کند. این مفاصل جزو پرکارترین قسمت‌های صورت به شمار می‌روند. آن‌ها امکان باز و بسته شدن فک برای صحبت کردن، جویدن، بلعیدن، خمیازه کشیدن و سایر حرکات را فراهم می‌کنند. بسیاری از افراد در برخی از دوران زندگی خود دچار مشکلات حرکتی درد در مفاصل فک و اطراف آن می‌شوند. این مشکلات مفصلی و عضلانی پیچیده هستند. بنابراین تشخیص این اختلالات و درمان صحیح آن‌ها ممکن است مدتی طول بکشد.


سه شنبه 12 اسفند 1399 - 22:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
invillflubs آفلاین



ارسال‌ها : 8
عضویت: 6 /8 /1399
سن: 35


گرفتگی استخوان فک

вернуть мужа

Tegs: вернуть любимого в семью https://videnie.org/services/return-hasband/

обучение рейкам

экстрасенс москва

обучение таро


چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 19:01
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group