علت قاطی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 33
نویسنده پیام
joneydmohana70 آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضویت: 24 /1 /1401


علت قاطی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی

علت قاطی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی

  • مشکلات مربوط به پنل تلویزیون LED
  • مشکلات بک لایت تلویزیون LED
  • سوختن پیکسل های تلویزیون

مشکلات مربوط به پنل تلویزیون LED

پنل تلویزیون یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های تلویزیون محسوب می شود، خرابی این قسمت می تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی در تلویزیون شود، یکی از این مشکلات می تواند، قاطی شدن رنگ در تصویر تلویزیون ال ای دی باشد. در صورتی که پنل تلویزیون شما هنگام تمیز کردن، آب بخورد و یا جسمی به سمت تلویزیون پرتاب شود و یا به واسطه ی بازی کودکان آسیب ببیند، پنل تلویزیون شما خراب می شود. تعمیر پنل تلویزیون کاری بسیار تخصصی می باشد و تعویض آن نیز بسیار پر هزینه می باشد.

در صورتی که پنل ضربه بخورد و یا بنا به هر دلیلی آسیب ببیند، ممکن است ترکیب رنگی در تلویزیون به خوبی انجام نشود و در نتیجه تصویر روی صفحه نمایش تلویزیون به رنگ سبز دیده شود.

مشکلات بک لایت تلویزیون LED

یکی دیگر از علت های قاطی شدن رنگ در تلویزیون LED، می تواند وجود مشکلاتی در بک لایت باشد، در این صورت علاوه بر بهم ریختگی رنگ ها، ممکن است قسمتی از تصویر در تلویزیون کم نور تر و قسمتی دیگر تیره تر باشد. در صورتی که بک لایت نیاز به تعویض داشته باشد، و این قطعه در بازار موجود نباشد، به ناچار مجبور هستید که کل دستگاه را عوض کنید.

سوختن پیکسل های تلویزیون

هر پیکسل برای نمایش تصویر به یکی از ۳ رنگ قرمز، سبز و آبی (RGB) در می آیند. این پیکسل ها به وسیله ی ترانزیستور ها کنترل می شوند. در صورتی که پیکسل ها بسوزند، آن نقطه در تلویزیون به رنگ مشکی دیده می شود. برای این که متوجه شوید که پیکسل ها در تلویزیون شما سوخته اند یا خیر، باید تلویزیون شما توسط یک تکنسین متخصص بررسی شود.

در صورتی که تصویر تلویزیون شما قرمز باشد، این بدین معناست که یکی از پیکسل های تلویزیون همیشه روشن است. این مشکل بخاطر این رخ می دهد که ترانزیستور هیچ برقی را دریافت نمی کند، و به این ترتیب نور از لایه ی RGB عبور نمی کند و پیکسل به رنگ اصلی خود که قرمز رنگ می باشد، نمایش داده می شود.

منبع این متن از لینک زیر می باشد :

https://www.dibaposhtiban.ir/color-disruption-solarized-on-tv/


چهارشنبه 24 فروردین 1401 - 12:31
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group