سوختن برد جاروبرقی دوو؛ سوختگی یکی از کاربردی ترین قطعات دستگاه

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 79
نویسنده پیام
sabaghaderyy آفلاین


ارسال‌ها : 25
عضویت: 6 /3 /1401


سوختن برد جاروبرقی دوو؛ سوختگی یکی از کاربردی ترین قطعات دستگاه

سوختن برد جاروبرقی دوو؛ سوختگی یکی از کاربردی ترین قطعات دستگاه

با گسترش مرزهای فناوری امروزه در بیشتر جاروبرقی ها از برد الکترونیکی استفاده می شود. برد در لوازم برقی مانند جاروبرقی مانند یک مغز عمل می کند. سوختن برد جاروبرقی دوو مشکلی است که در صورت وقوع می تواند عملکرد دستگاه را به کل مختل کند. در چنین مواردی شما چاره‌ ای به جز تعمیر جاروبرقی دوو در محل نخواهید داشت.

از طرفی تعمیر برد جاروبرقی مشکلی است که باید حتما توسط یک تعمیرکار ماهر مورد بررسی قرار بگیرد. به طور کلی نشانه های مختلفی یک تعمیرکار را وادار به بازدید از برد می کند. از جمله این موارد هم می توان به خاموش شدن ناگهانی دستگاه و تغییر صدای موتور و میزان مکش حین فعالیت اشاره کرد. در ادامه این مطلب به بررسی دلایل و راهکار های مشکل فنی سوختن برد جاروبرقی دوو می پردازیم.

برد الکترونیکی جاروبرقی چیست

پیش از اینکه به بررسی سوختن برد جاروبرقی دوو بپردازیم لازم است ابتدا این قطعه را به خوبی بشناسیم. وجود برد های الکترونیکی منجر به کاهش حجم قابل توجهی از قطعات مصرفی و میزان مصرف انرژی در جارو برقی ها می شود. این بردها که آن ها را به عنوان مغز جارو برقی هم می شناسند تقریبا تمامی فعالیت های جارو برقی را کنترل می کنند و اطلاعاتی را به کاربران درباره وضعیت دستگاه ارائه می دهند.

به طور معمول در برد های الکترونیکی جارو برقی دوو قطعه ای کوچک به نام آی سی کار گذاشته می شود که با وجود حجم کم، نیاز ها و توان برد را کنترل می کند. در جارو برقی های برندهای مختلف از برد های مختلفی استفاده می شود.

نقش قطعه ترایاک در جارو برقی های دوو چیست

شناخت قطعه ترایاک و چگونگی مواجه با خرابی آن می تواند به تکنسین ها در حل مشکل سوختن برد جاروبرقی دوو کمک زیاد کند. ترایاک قطعه ای سیاه رنگ است که در نزدیکی برد الکترونیکی قرار دارد. این قطعه در واقع عملکرد کلی جارو برقی را بهبود می بخشد. ترایاک همچنین قطعه ای نیمه هادی است که نقش بسیار مهمی را در زمینه سوئیچ کردن و کنترل قدرت جارو برقی در مدار های AC ایفا می کند.

این قطعه می تواند بار موتور جارو برقی را نیز کنترل کند. در صورت سوختن ترایاک تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد، تعویض این قطعه است. در صورتی که به سوختگی ترایاک توجه نکنید مکش جارو برقی دوو شما با چرخاندن ولوم افزایش و یا کاهش پیدا نمی کند.

مطلبی که مطالعه کردید یکی از مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان می باشد ، شما می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه بفرمایید و همچنین می توانید سایر مقالات آموزشی تعمیرات انواع لوازم خانگی را در این سایت مطالعه بفرمایید و از آن ها استفاده کنید :

https://www.daewooposhtiban.com/vacuum-cleaner/burning-board/

همچنین اگر در خصوص تعمیر جاروبرقی دوو به راهنمایی و مشاوره تخصصی به کارشناس نیاز دارید و یا تمایل دارید تا جاروبرقی دوو شما توسط تعمیرکار متخصص جاروبرقی daewoo تعمیر شود ، می توانید با نمایندگی تعمیرات دیبا پشتیبان ایرانیان تماس حاصل بفرمایید و از خدمات این مرکز بهره مند شوید .


یکشنبه 06 فروردین 1402 - 14:48
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group