نشانه های خرابی ترموستات یخچال فریزر دوو

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 101
نویسنده پیام
sabaghaderyy آفلاین


ارسال‌ها : 25
عضویت: 6 /3 /1401


نشانه های خرابی ترموستات یخچال فریزر دوو

نشانه های خرابی ترموستات یخچال فریزر دوو

اگر موتور یخچال فریزر دوو شما به صورت ناگهانی خاموش می شود یا در خاموش و روشن شدن آن نظم وجود ندارد و یا دمای بدنه آن بسیار سرد است، به احتمال زیاد ترموستات یخچال دچار مشکل شده است و باید تعمیر شود. شما باید از نشانه‌های خرابی ترموستات یخچال آگاه باشید چرا که این قطعه یکی از مهم ترین قطعات یخچال است که اگر معیوب باشد باعث انجماد یا فساد مواد غذایی و مصرف اضافی برق می شود. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این نشانه ها می پردازیم.بالا رفتن دمای یخچال فریزر دووازجمله نشانه های خرابی ترموستات یخچال فریزر، گرم بودن دمای یخچال است. در واقع برای امتحان کردن سلامت ترموستات می توانید یک کار را انجام دهید. اگر احساس می کنید دمای یخچال فریزر دوو گرم تر از آن چیزی است که باید باشد، درجه یخچال را پایین تر بیاورید. اگر بعد از مدتی تغییری در دما احساس نکردید باید به سلامت ترموستات یخچال شک کنید. در این حالت با بالا رفتن دمای یخچال ترموستات باید دستور فعالیت کمپرسور را بدهد تا دمای یخچال خنک شود.یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال فریزرانجماد مواد غذایی در یخچال نیز از دیگر نشانه های خرابی ترموستات یخچال است. درست مثل مورد قبلی می توانید همان روش را برای صحت ترموستات به کار ببرید؛ فقط به جای پایین آوردن دما باید آن را بالا ببرید و چند ساعت صبر کنید. اگر همچنان همه غذاها یخ زده مانده بودند باید بدانید که ترموستات یخچال فریزر شما دچار مشکل شده است. در این حالت, ترموستات باید با رسیدن یخچال به دمای مورد نظر دستور قطع برق کمپرسور و خاموشی آن را بدهد.ثابت نبودن دمای یخچالنه تنها یخچال نباید دمایی در حد انجماد مواد غذایی یا فساد آن ها را داشته باشد بلکه باید دمای ثابتی را در طول شبانه روز نگه دارد. ترموستات در هنگام ضرورت دستور قطعی و یا فعالیت کمپرسور را می دهد تا موتور با نوسانات کار کردن و خاموش شدن دمای یخچال را ثابت نگه دارد.

یخچال فریزر دوو مداوم کار می‌ کند

یکی از مهم ترین نشانه های خرابی ترموستات یخچال فریزر، اتومات نکردن یخچال است. ترموستات وظیفه دارد در صورت رسیدن دمای یخچال به دمای مطلوب، دستور روشن شدن یا خاموش شدن کمپرسور یخچال را بدهد. اگر ترموستات دارای ایراد باشد، کمپرسور تمام وقت کار می کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که کار کردن بی وقفه کمپرسور تا 6 ساعت طبیعی است. اگر مدت زمان کار کردن بی وقفه آن بیش تر از 6 ساعت شد به خرابی ترموستات شک کنید.

کار نکردن کمپرسور با وجود روشن بودن لامپ یخچال فریزر

اگر یخچال فریزر برق دارد و چراغ ها و نمایشگر آن کار می کند ولی کمپرسور خاموش است، می تواند به معنای ایراد در ترموستات یخچال باشد. برای تست کار کردن کمپرسور می توانید بدنه آن را لمس کنید؛ اگر سرد باشد یعنی کار نمی کند. کمپرسسور اغلب در پشت و قسمت پایینی یخچال فریزر دوو قرار دارد.

این مقاله بخشی از مقاله آموزشی سایت دوو پشتیبان بوده است ، در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید :

https://www.daewooposhtiban.com/refrigerator/thermostat-failure/

همچنین اگر نیاز به دریافت مشاوره رایگان در خصوص تعمیریخچال دوو دارید و یا لازم است تا دستگاه شما توسط تعمیرکار متخصص یخچال دوو تعمیر شود ، می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دوو پشتیبان در تماس باشید .


جمعه 19 خرداد 1402 - 12:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group