ترفند های طلایی بهبود ارتباطات در بازاریابی
در دنیای کسب و کارهای امروزی، صاحبان کسب و کار به دنبال
روش های بهبود ارتباطات در بازاریابی به منظور جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتریانی دائم و وفادار می باشند. استفاده از روش های مختلف بازاریابی سنتی و
دیجیتال مارکتینگ، از جمله روش هایی است که این افراد را در
بازاریابی موثر کمک می نماید. در همه این روش ها به استراتژی های خاص برای هر کسب و کار نیاز است تا بتوان مخاطبان را به صورت ناخودآگاه به استفاده از خدمات و محصولات برند خود ترغیب نمود. در این استراتژی ها، صاحبان کسب و کار باید از روش های مختلفی به منظور تحلیل رفتار مشتریان و برآورده کردن خواسته های آن ها بهره بگیرند. این موضوع به درک بیشتر مشتری کمک کرده و می توان آن ها را در ادامه کار با برند مورد نظر ترغیب نمود. از جمله این روش ها می توان در دنیای آنلاین به
طراحی سایت جامع و خلاقانه اشاره نمود. اگر صاحبان کسب و کار بتوانند برای برند خود سایتی داشته باشند که مشتری بتواند در کم ترین زمان ممکن به هدف خود دست یابد، به این ترتیب می توان این احتمال را داد تا آن ها را به مشتریان دائمی تبدیل نمود. از جمله جذابیت های موجود در یک سایت می توان به جنبه های بصری ابتکاری، استفاده از محتواهایی کامل از خدمات و محصولات، استفاده از صفحات جستجوی پیشرفته به منظور دستیابی به خواسته ها در کم ترین زمان ممکن و ارائه خدمات ویژه اشاره نمود. در همه این روش ها باید خواسته های مشتری را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و در راستای آن ها قدم به جلو نهاد. صاحبان کسب و کارها باید سعی کنند که از مشارکت مشتریان خود در همه قسمت ها استفاده نموده تا بتوانند از آن ها در راستای بهبود عملکرد خود استفاده نمایند. یکی از بهترین روش ها برای داشتن نظرات مشتریان، استفاده از قسمت نظرسنجی برای آن ها در قسمت های مختلف سایت می باشد. این موضوع علاوه بر اینکه می تواند در بهبود عملکرد کمک نماید، اطمینان مشتریان را نیز به خود جلب می نماید.
راه های بهینه سازی بازاریابی
– بازاریابی محتوا
اگر صاحبان کسب و کارها سایتی به مشتریان ارائه دهند که از نظر جنبه های بصری همه چیز در آن رعایت شده باشد، اما محتوایی مفید به مشتریان ارائه ندهد، این سایت به هیچ عنوان در تبلیغ برند موثر نخواهد بود. این افراد باید توجه نمایند که محتواها باید به قدری جامع باشد که در مورد خدمات و محصولات جای کم تر سوالی برای مشتری باقی بماند و یه بهینه سازی بازاریابی آن ها کمک می نماید. این جامعیت به جلب اعتماد مشتری بسیار کمک کرده و در تصمیم گیری برای انتخاب به آن ها یاری می رساند. به کسب و کارهایی که محصولاتی را به مشتریان ارائه می دهند توصیه می گردد که دامنه محصولات خود را بالا برده و برای هر محصول اطلاعات کامل شامل مشخصات آن محصول و عکس محصول از زوایای مختلف را ارائه دهند. برای اینکه بتوان مشتری را در تصیم گیری یاری نمود، باید اطلاعات تماس کامل و پشتیانی 24 ساعته را به خدمات خود اضافه نموده تا مشتری بتواند راحت تر تصمیم گیری نماید.
– بازاریابی پیامکی
یکی از روش هایی که با ورود تلفن های همراه به بازار برای بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از سامانه پیامکی به منظور تبلیغ کسب و کار می باشد. امروزه این پیامک ها باعث ایجاد آزار در مشتریان شده و به همین دلیل با استقبال بالایی روبرو نشده است. به منظور استفاده از این سامانه در راستای بازاریابی خود بهتر است که از آن برای اطلاع رسانی مشتریان دائمی خود به منظور آگاه سازی آن ها از خدمات و پیشنهادات ویژه استفاده گردد. این آگاه سازی باید به صورت خلاق و کوتاه بوده و سریعا مشتری را به بازدید از سایت جذب نمود.
– اطلاع رسانی از طریق تلفن همراه
امروزه با پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی، مردم از راه های ارتباطی جدید مانند اینستاگرام و تلگرام استفاده می نمایند. هر روزه تعداد کاربران این برنامه ها رو به افزایش بوده و با استقبال بالایی مواجه شده است. در کنار داشتن سایتی برای برند خود، می توانید با داشتن
شبکه های اجتماعی مختلف مشتریان را بیشتر به سمت خود بکشانید. اینستاگرام با داشتن جنبه های بصری، می تواند راهی موثر در پیشبرد اهداف یک برند باشد. با استفاده از قرار دادن پست های روزانه در این برنامه ها می توان مشتریان را بیشتر با برند خود آشنا نموده و با اجازه دادن به مشتریان برای درج نظرات خود در این شبکه ها، می توان اعتماد را در آن ها بالا برد.
نحوه ایجاد پیام های تبلیغاتی برای مشتریان
به منظور جلب توجه مشتریان به برند خود، مقدماتی لازم می باشد که با برآورده کردن آن ها می توان یک پیام تبلیغاتی موثر ایجاد نمود. اولین قدم در این راستا، گردآوری اطلاعات کامل مشتریان به منظور سهولت در اطلاع رسانی می باشد. این جمع آوری اطلاعات می تواند با درخواست عضویت مشتریان در سایت، قرار دادن نظرسنجی در قسمت های مختلف سایت و در خواست از مشتری به منظور درج اطلاعات خود باشد. با جمع آوری این اطلاعات، می توان با روش های نوین به تحلیل رفتار این مشتریان پرداخت و به این ترتیب با نیاز های آن ها آشنا شد. با آشنایی با نیازهای مخاطبان، می توان پلتفرمی به منظور برآورده کردن خواسته های آن ها ایجاد نمود و با روش های مختلف به مشتریان اطلاع رسانی کرد. این اطلاع رسانی می تواند از طریق سایت، شبکه های اجتماعی و راه های متعدد دیگر صورت پذیرد. در همه این موارد باید توجه داشت که این تبلیغات باعث ایجاد آزار در مخاطبان نگردد.
علاوه بر ارسال تبلیغات به بازار هدف، باید توجه داشت سایتی که در اختیار مشتریان قرار می گیرد، کارآمد بوده و به مشتریان کمک نماید به راحتی به قسمت های مختلف دسترسی داشته باشند. این دسترسی آسان از طریق داشتن منوهایی سازمان یافته و صفحات جستجوی پیشرفته امکان پذیر خواهد بود. به این ترتیب مشتریان با ورود به سایت این اطمینان را خواهند داشت که در کم ترین زمان ممکن اطلاعات جامعی از خدمات یا محصولی که به دنبال آن هستند، کسب خواهند کرد.منابع:دیجیتال مارکتینگ چیست - طراحی سایت در اصفهان - خدمات سئو - سئو حرفه ای - تبلیغات در گوگل- سئو در اصفهان - مهدی صادقی -ساخت تیزر تبلیغاتی - ایمیل مارکتینگ –دیجیتال مارکتینگ - بازار یابی در شبکه های اجتماعی – خدمات سئو سایت –شرکت طراحی سایت در اصفهان –مشاور تبلیغات اینترنتی –بهینه سازی سایت در اصفهان – مدیریت اینستاگرام